Den dynamiska kodningsroboten!
Den lilla roboten följer mönstret som du lägger med de medföljande plattorna. Du kan även styra Botley med fjärrkontroll och få den att utföra olika uppgifter. Botley har även tillbehör som gör inlärningen varierad och spännande.
Lämplig från 5 år.
Vetenskap, teknologi, konstruktion och matte. (STEM)
Engagera och inspirera unga elever med den nya generationens kodningsrobot, Botley. Botley är den idealiska introduktionen till kodning; varken smartphone eller platta behövs. Botley engagerar barn från 5 år i enkel kodning med hjälp av stegkodning och logik. Att uppmuntra tidig inlärning av programmeringskunskaper kommer att utveckla unga elevers kritiska tänkande och förmåga till problemlösning.
Botley kan programmeras att göra följande:
- Röra sig framåt (ett steg i taget)
- Svänga till vänster
- Svänga till höger
- Gå baklänges (ett steg i taget)
- Upptäcka föremål
- Undvika föremål
- Ge ljud ifrån sig
- Utföra en sekvens flera gånger (loop)
Barnen kan programmera upp till 80 steg i en sekvens. När man har programmerat en sekvens, tryck på ”transmit” och se när Botley rör sig. Ett ”steg” är cirka 20 cm. Introducera smart logik med funktionen ”upptäcka föremål”. Botley har LED-ljus på toppen som visar vilken riktning den är på väg samt en sensor på undersidan. Dra en tjock svart linje (t.ex med eltejp) och se Botley följa den.
Innehåll:
- roboten Botley
- fjärrprogrammerare som är enkel att använda
- avtagbara robotarmar
- 40 kodningskort
- 6 dubbelsidiga linjeföljande kort för att göra en bana
- 27 bitar för att lägga ut hinder (klossar, kuber, koner, flaggor mm).
Uppmuntra barnen till att lägga ut korten i önskad ordning innan de börjar programmera Botley. Detta hjälper dem att planera och visualisera vilken väg Botley ska gå. De avtagbara robotarmarna gör att Botley kan flytta föremål.
Mått på roboten: bredd 13 cm, djup 8,5 cm, höjd 7 cm.
5 st AAA-batterier behövs (3 till Botley, 2 till fjärrkontrollen), ingår ej.